جمعه ششم بهمنماه سال 1396  05:21 بعد از ظهر

دانشگاه آزاد در حال گذراندن وضعیت بحرانی است.مسئولین مرکزنشین این سازمان هم بعید می دانم از وضعیت آنومیک آن بی اطلاع باشند منتهی بنای مدیریت شان را بر تبلیغات و تضاد سیاسی و جناحی گذاشته اند. مورد مندرج در این دو صفحه هم از مواردی است که در این تبلیغات و کشمکش ها اصلا به چشم نمی آید، چون مهم نیست.

در یک اقدام به ظاهر علمی، سایت اعلام نمره ی دانشگاه آزاد، مبادرت به نظرسنجی از دانشجویان می کند.من نمی دانم که نتیجه این نظرسنجی به چه کار می آید و هدف از این کار چه بوده؟. اما برای نمونه  جدول یکی از این نظرسنجی ها را درج کردم.در این جدول، مفهوم ( متغیر نظرسنجی) به زبان روش تحقیق، «عملیاتی شده» است. از چندوچون ناقص بودن این عملیاتی کردن می گذرم اما لطف کنید تا پایان مطلب با من همراه باشید.

جدول پایین، نتیجه نظرسنجی و ارزشیابی دانشجویان از درس جامعه شناسی و ادبیات فارسی در دوره کارشناسی علوم اجتماعی است. تعداد دانشجویان 2 (دو) نفر هستند. این رشته به علت کمبود دانشجویان در واقع تعطیل شده است. تعطیل شدن این رشته و بسیاری رشته های دیگر به خصوص در  بخش علوم اجتماعی و انسانی، در نتیجه سیاست های «خرابکارانه» و انهدامی دولت احمدی نژاد بود.

بر اساس اعلام دانشگاه، برای این درس، کلاسی تشکیل نمی شود. این دو دانشجو را هم یک بار من دیده ام، زمانی که برای معرفی منبع امتحانی آمدند. در واقع، درس خودخوان است.با این توصیف، بنگربد به آیتم هایی که معلوم نیست کدامین محقق ناآشنا با روش شناسی و روش پژوهش طراحی کرده است.به زمینه ی روانشناختی پاسحگویان برای پاسخگویی به این نظرسنجی ( از نظر زمانی به خصوص) کاری ندارم اما اگر این نظرسنجی برای سازمان مهم است و اگر برای «پرونده های» استادان هم اهمیتی دارد، پرسیدنی است که چرا چنین بی دقت و بدون توجه به دانش روش شناسی مبادرت به این کار می کنند؟؛ آن هم در سازمان بزرگی که اینک نظر به گسترش آن در کشورهای دیگری مانند سوریه دارند.دانشجویی که اصلا در کلاس حضور نداشته،چگونه توانسته به «میزان تسلط» من نمره 16 یا 17 بدهد؟.

 تا جایی که اطلاع دارم در بسیاری از رشته هایی که تعطیل شده اند،چنین مواردی واقع شده و هنوز هم در حال وقوع هست. هرچند امیدی به این ندارم که مسئولین این سازمان به نظرات من و سایر همکارانم در دیگر واحدهای دانشگاهی اهمیتی بدهند یا در اصل،چنین مواردی برای شان مهم باشد، اما امیدوارم کسی از آن میانه دلی در گروی آینده این سازمان داشته باشد و فقط بشنود. خیام عباسی

توجه:  نمره های ارزشیابی با رنگ قرمز مشخص شده اند (مبنا از 20).


252328

1

توانایی مدرس در تفهیم مطالب اساسی و اصلی درس

16.00

2

252328

2

میزان تسلط مدرس به موضوع درس

16.00

2

252328

3

میزان استفاده از شواهد ومد لهایی در چارچوب محتوای برنامه درسی

17.00

2

252328

4

میزان استفاده از ابزارهای کاربردی ویا راهکارهای جدید آموزشی

16.00

2

252328

5

میزان توانایی مدرس درپاسخگویی به سئوالات ومشکلات یادگیری دانشجویان

17.00

2

252328

6

نظم وپیوستگی مطالب ارائه شده توسط مدرس

17.00

2

252328

7

کیفیت مطالب ارائه شده درسی

16.00

2

252328

8

نحوه استفاده از وقت کلاس درس و توزیع متناسب و مناسب از وقت کلاس

16.00

2

252328

9

نظم مدرس از لحاظ حضور وترک به موقع کلاس

16.00

2

252328

10

میزان استفاده مدرس از روش پرسش وپاسخ فعال ومشارکت دادن دانشجویان در موضوع درس

16.00

2

252328

11

میزان استفاده از روش تدریس و تمرین حل مسائل در کلاس درس

16.00

2

252328

12

نحوه ارزشیابی از دانشجویان در طول نیمسال تحصیلی

16.00

2

252328

13

نحوه برخورد مدرس با دانشجویان وایجاد احترام متقابل

16.00

2

252328

14

نحوه کنترل واداره کلاس درس وتوانایی تدریس مناسب توسط مدرس

17.00

2

252328

15

خوشرویی واستقبال مدرس برای مشاوره وراهنمایی دانشجویان در خارج از کلاس درس

16.00

2

252328

16

تاثیر استاد در تعمق ویا تصحیح دیدگاه دانشجویان نسبت به مسائل دینی وکارکردهای آن

16.00

2

252328

17

مفید وکاربردی شدن مطالب ارائه شده در آینده حهت ادامه تحصیل دانشجویان ویا استفاده در سایر زمینه ها

17.00

2

252328

18

رعایت اصول اخلاقی و آداب اجتماعی توسط مدرس







  • آخرین ویرایش:جمعه ششم بهمنماه سال 1396
نظرات()   
   
هموطن
دوشنبه نهم بهمنماه سال 1396 12:29 قبل از ظهر
با سلام استاد محترم

در عالم بودن شما شکی نیست . اما آیا اسامی حقیقی را در نوشته تون آوردن صحیح هست ؟

کیست که نداند بنیان این سرزمین، همه کج روی است و بس .
اما از سر نوع دوستی توصیه می کنم از درج دانشگاه محل خدمت و کارمندان اون به عنوان مصداق های عینی گله مندی هاتون اجتناب کنید .

با تشکر
پاسخ خیام عباسی : درود بر شما
پیام شما باعث شد یادداشت را با دقت مرور کنم. من اسمی از شخص حقیقی نبردم. این درس را هم به عنوان نمونه آوردم و همچنان که مشاهده می کنید، بدون نام و نشان است. در این ماجرا هم من هیچ دانشجویی را مقر نمی دانم. نقص عمده از نظام آموزشی است.
به علاوه، این یادداشت ارتباطی به کارمندان دانشگاه ندارد. شاید منظورتان یادداشت قبلی است.
باور کنید من نه یک بار که چند بار چنین موردی را تجربه کردم و بسیاری از همکارانم نیز از این وضع، گله دارند.
در عین حال، در یاداشت های بعدی، توصیه جنابعالی را رعایت می کنم.
سپاسگزارم هموطن گرامی ام.
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر
نظرات پس از تایید نشان داده خواهند شد.
آخرین پست ها

ترس هایمان را می لیسیم؟..........سه شنبه نوزدهم شهریورماه سال 1398

دروغگویی اصول – اصلاح گرایان با محک فوکویی..........جمعه بیست و پنجم مردادماه سال 1398

درد فراموش شدن..........چهارشنبه بیست و سوم مردادماه سال 1398

نکته هایی از دیکتاتور شیلی..........پنجشنبه هفدهم مردادماه سال 1398

کشور خودکشی..........دوشنبه بیست و چهارم تیرماه سال 1398

از بنیامین..........چهارشنبه نوزدهم تیرماه سال 1398

ما نیز مبتلاییم..........شنبه چهاردهم اردیبهشتماه سال 1398

از تاریخ معاصر ایران..........سه شنبه دهم اردیبهشتماه سال 1398

بحران و ایدئولوژی..........دوشنبه دوازدهم فروردینماه سال 1398

ادبیات علیه استبداد..........جمعه نهم فروردینماه سال 1398

انسان زائد..........شنبه سیزدهم بهمنماه سال 1397

مشتاقی ومهجوری..........چهارشنبه دهم بهمنماه سال 1397

افخمی سینمایی و سیمایش..........یکشنبه بیست و هفتم آبانماه سال 1397

حذفش کنید!..........سه شنبه یکم آبانماه سال 1397

پشمینه پوشی تند خو..........یکشنبه بیست و نهم مهرماه سال 1397

از حافظ..........چهارشنبه بیست و پنجم مهرماه سال 1397

از نایینی و طالقانی..........چهارشنبه چهاردهم شهریورماه سال 1397

زیبایی زندگی و مرگ..........پنجشنبه بیست و پنجم مردادماه سال 1397

همین روزها.............جمعه پانزدهم تیرماه سال 1397

فقر وجودی ما.............شنبه نهم تیرماه سال 1397

مقاومت در برابر استبداد..........یکشنبه سوم تیرماه سال 1397

واژگونی بت ها..........شنبه دوم تیرماه سال 1397

نظریه ی ناشرانه نشر ثالث..........یکشنبه بیستم خردادماه سال 1397

ایرانی «حاشیه نشین شده» ..........یکشنبه بیستم خردادماه سال 1397

همین چند روز پیش..........دوشنبه سی و یکم اردیبهشتماه سال 1397

خشونت علیه خود..........یکشنبه بیستم اسفندماه سال 1396

همین چندروز پیش..........سه شنبه یکم اسفندماه سال 1396

سانسور در گولاگ..........دوشنبه شانزدهم بهمنماه سال 1396

همین چندروز پیش..........دوشنبه نهم بهمنماه سال 1396

حکایت ما و دانشگاه آزاد..........جمعه ششم بهمنماه سال 1396

همه پستها